Strona główna » Instrukcje

Instrukcje

Wersja tachografu Rev 8.0 Rev 7.6 Rev 7.5 Exakt Duo² Rev 7.4 Exakt Duo Rev 7.3 Exakt Rev 7 Rev 6

Podręcznik użytkownika
 
Pobierz Pobierz Pobierz Pobierz Pobierz Pobierz Pobierz
Krótki przewodnik dla kierowcy Pobierz  Pobierz  Pobierz Pobierz Pobierz Pobierz Pobierz
Krótki przewodnik przedsiębiorstwa Pobierz Pobierz Pobierz Pobierz Pobierz Pobierz

alt
 
alt
Błąd x35 w tachografach SE5000-8

Ostatnio zaobserwowano, że niektóre pojazdy wyposażone w tachograf SE5000-8 i czujnik ruchu Continental Kitas 4.0 mogą powodować sporadyczne błędy x35. X35 jest jednym z kodów błędów w tachografach 1C związanych z czujnikiem ruchu.

Poniższe 3 zdarzenia są typowymi przykładami zdarzeń, które mogłyby sporadycznie aktywować x35, gdy pojazd nie jedzie:

  1. Połączenie tachograf / czujnik

Przerywane połączenie kablowe między tachografem i czujnikiem. Ten błąd nie jest powszechny i prawdopodobnie pojawiłby się również podczas prowadzenia pojazdu.

  1. Inspekcja warsztatowa

Podczas kontroli systemu w warsztacie kabel czujnika jest usuwany do kontroli i testu, dlatego zasilanie czujnika jest przerywane. Spowoduje to, że KITAS 4.0 wejdzie w „stan kary” na określony czas. W rezultacie po ponownym połączeniu SE5000-8 ustawi kod błędu x35 jako aktywny, ponieważ KITAS 4.0 nie odpowiada na żądanie komunikacji zgodnie z oczekiwaniami. Gdy tylko KITAS 4.0 powróci ze „stanu kary”, co najmniej 2 minuty po ponownym połączeniu, komunikacja zostanie przywrócona. Nie ma to wpływu na funkcjonalność i integralność systemu.

  1. Hibernacja urządzenia rejestrującego (tryb uśpienia)

W rzadkich przypadkach, gdy sprzęt rejestrujący znajduje się w stanie hibernacji, SE5000-8 i KITAS 4.0 mają problemy z komunikacją. Powoduje to stan kary czujnika i SE5000-8 ustawi kod błędu x35 na aktywny, gdy będzie próbował wznowić komunikację przy włączeniu zapłonu. Komunikacja zostaje przywrócona, a błąd dezaktywowany, ale pozostanie w pamięci SE5000-8, co jest widoczne na wydruku technicznym jako błąd x35 o czasie trwania 0h00min. Nie ma to wpływu na funkcjonalność i integralność systemu.

Aby zapobiec wystąpieniu zdarzenia x35 w SE5000-8, wyłączamy hibernację systemu w tachografie. Można to zrobić, uruchamiając aplikację na tablecie warsztatowym Optimo, nr ref. Strona 2.

Należy pamiętać, że SE5000-8 w połączeniu z czujnikiem ruchu Lesikar nie wyzwala błędu x35, gdy Pojazd jedzie zgodnie z punktem b) i punktem c) powyżej.
 

ROZWIĄZANIE PROBLEMU błędu x35 w tachografie.

Aktualizacja parametru w SE5000-8 w celu powstrzymania hibernacji systemu:


 

    1. Użyj oprogramowania Optimo2 w wersji 5.7 lub nowszej.
    1. Włóż kartę warsztatową do tachografu i podłącz ją do Optimo za pomocą klucza sprzętowego lub kabla.
    2. Uruchom aplikację MKIII i wejdź w „Pobierz i modyfikuj”.
    1. Przewiń do strony 12 i wybierz „Tryb uśpienia”  - Wyłączenie”, jak pokazano poniżej.

alt

 
Przejdź do strony głównej
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl